Original title:
Analýza masmediální komunikace na trhu letecké dopravy
Translated title:
Analysis of mass media communication on air transport market
Authors:
Pešová, Kamila ; Gunina, Daria (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce v teoretické části popisuje masmediální komunikaci a jednotlivé typy masmédií, přičemž se nejvíce zaměřuje na televizní reklamu, která je v této práci klíčová. Dále je zde definována marketingová komunikace služeb, letecký trh a letecké společnosti, jejichž data jsou popisována v praktické části. V praktické části jsou zpracovávány data za roky 2010-2016. Práce se zaměřuje na analýzu časových řad, popisuje vývoj časování reklam v rámci rozložení reklam během jednotlivých let a v rámci rozložení během dne a snaží se zachytit vývoj délky reklamního spotu.Bachelor thesis in the theoretical part describes mass media communication and individual types of mass media, with the most focus on television advertising, which is key in this work. There is also defined marketing communication services, air market and airlines whose data are described in the practical part. In the practical part are processed data for 2010-2016. The work focuses on time series analysis, describes the development of ad timing within ad layout during individual years and within daytime layouts, and attempts to capture the evolution of ad slot length.
Keywords:
advertising; air transport; mass media; television; letecká doprava; masová média; reklama; televize
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71272