Original title:
Výzkum nákupních a spotřebních zvyklostí při nákupu oblečení
Translated title:
Research of shopping and consumer customs associated with purchasing clothes
Authors:
Holoubková, Libuše ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá výzkumem nákupních a spotřebních zvyklostí při nákupu oblečení. Cílem této práce je odhalit kupní chování spotřebitelů při výběru oblečení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na nákupní chování spotřebitelů, faktory ovlivňující spotřební chování a kupní rozhodovací proces. Dále obsahuje informace týkající se oděvního průmyslu a módy. Praktická část zahrnuje analýzu sekundárních dat MML-TGI od agentury Median, osobní rozhovor s módní stylistkou Kateřinou Bahnovou a specialistkou na módu a životní styl Martinou Drtinovou z GfK. Závěr práce obsahuje shrnutí poznatků získaných z analýzy dat a z osobních rozhovorů.The bachelor thesis is concerned with research of shopping and consumer customs associated with purchasing clothes. The aim of the thesis is to uncover consumer behavior of shoppers while selecting clothes. The work is composed of two parts, theoretical and practical. The former is focused on consumer behaviour, factors influencing this behaviour and buyer´s decision-making process. It also includes information on clothing industry and fashion. The latter includes analysis of secondary data MML-TGI provided by Median agency, personal interviews with Kateřina Bahnová, a fashion stylist, and Martina Drtinová, a fashion and lifestyle specialist from Gfk. The conclusion of thesis contains a summery of findings received from data analysis and from personal interviews.
Keywords:
buyer´s decision making proces; consumer behaviour; data MML-TGI; fashion; data MML-TGI; kupní rozhodovací proces; móda; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69618