Original title:
Fenomén křestního jména v marketingové kampani
Translated title:
Phenomenon of first name in marketing campaign
Authors:
Lukáš, Ondřej ; Černá, Jitka (advisor) ; Barczay, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Personalizace získává na významu v marketingových kampaních a je to zajímavý trend pro společnosti a jejich marketingové kampaně. Cílem bakalářské práce na téma Fenomén křestního jména v marketingové kampani je analýza komunikačních kampaní založených na křestních jménech. Teoreticko-metodologická část je věnována tématu cíleného marketingu a personalizace za využití křestního jména a metodologie kvantitavního výzkumu kampaně My jsme City, kdo jsi ty?. Praktická část je věnována analýze marketingové kampaně My jsme City, kdo jsi ty? a její komparaci v provedení s kampaněmi značek Coca-Cola, Nutella a Starbucks.Personalization gains importance in marketing campaigns and is an interesting trend for companies and their marketing campaigns. The goal of the bachelor thesis Phenomenon of first name in marketing campaign is the analysis of communication campaigns based on the first names. The theoretical and methodological part is devoted to the topic of targeted marketing and personalization using the first name and methodology of the quantitative research of the campaign We Are City, Who Are You?. The practical part is devoted to the marketing campaign analysis We are City, who are you? and its comparison with Coca-Cola, Nutella and Starbucks approach to using first names.
Keywords:
first name; marketing campaign; personalization; křestní jméno; marketingová kampaň; personalizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70021