Original title:
Optimalizace PPC kampaně
Translated title:
Optimization of PPC campaign
Authors:
Slabihoud, Jan Marek ; Čermák, Radim (advisor) ; Böhmová, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je seznámení čtenáře s fungováním PPC reklamy v reklamním systému Sklik a popsat proces optimalizace za účelem dosažení vyšších výdělků a snížení nákladů na propagaci. V teoretické části bude rozebráno základní fungování PPC reklamy v síti Sklik a vysvětleno několik fundamentálních pojmů, které se často používají v této práci. Zmíněny zde budou výhody a nevýhody PPC reklamy s důrazem na synergii reklamních kanálů. Následně zde bude rozebrán reklamní systém Sklik a teoretické fungování vyhledávací a obsahové sítě. V části praktické bude nejdříve představen klient, který poslouží jako názorný příklad pro založení reklamního účtu. Při zakládání bude čtenář seznámen s postupy optimalizátora a tyto postupy budou odůvodněny. Na zakládací část bude navazovat část optimalizační, kdy se uvedou možnosti jak zvýšit výkon kampaní a budou zde zmíněny postupy prováděné na klientově kampaních. Závěrem je hodnocena PPC reklama jako celek a také uvedeny výsledky optimalizačního snažení u praktického příkladu vybraného klienta.The goal of this thesis is to familiarize the reader with the principles of PPC advertising in Sklik advertising network and to describe the process of PPC optimization in order to increase revenue and decrease spending. In the theoretical part of this bachelor's thesis basics of PPC advetising in Sklik advertising network and the most fundamental terms will be explained. Those terms will be used though out all of this thesis. Advantages and disadvantages of PPC advertising will be mentioned along side with advertising channel synergy. After that theory behind search and display networks of Sklik will be introduced. A real client will be introduced in practical part of this thesis and this client will serve as an example for setting up an advertising account. During the process of creating individual campaigns methods of a particular PPC specialist with an explanation of why he does it this that way will be shown. When the setup is complete the optimization process can begin. There will be several methods of optimization listed for the purpose of increasing campaigns results. These methods have been also applied on the client´s campaigns. In the end PPC advertising will be summarized and the results of clients campaigns optimization will be shown.
Keywords:
Internet marketing; PPC; PPC optimization; Sklik; Internetový marketing; PPC; PPC optimalizace; Sklik
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68876