Original title:
Obchodné a kultúrne špecifiká Kuby
Translated title:
Business and Cultural Specifics of Cuba
Authors:
Štrbavá, Martina ; Müllerová, Františka (advisor) ; Křenková, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto bakalárskej práce je charakterizovať základné informácie o Kube, súčasnú ekonomickú situáciu, postavenie na svetovom trhu a hlavne kultúrne a obchodné špecifiká. Prvá kapitola sa zaoberá geografickým a politickým postavením Kuby, obyvateľstvom, históriou, štruktúrou ekonomiky, základnými makroekonomickými ukazovateľmi a ekonomickým potenciálom. Druhá kapitola je zameraná na zahraničný obchod a zaoberá sa aj vzťahmi Kuby k USA a EÚ. Tretia kapitola sa venuje kubánskej kultúre, ich zvykom a tradíciám, umeniu, postaveniu žien a je doplnená poznatkami od kubánskej študentky. Posledná kapitola sa týka priebehu a špecifík obchodných jednaní a je doložená informáciami od českých a slovenských firiem, ktoré podnikajú na Kube.Cílem této bakalářské práce je charakterizovat základní informace o Kubě, současnou ekonomickou situaci, postavení na světovém trhu a hlavně kulturní a obchodní specifika. První kapitola se zabývá geografickým a politickým postavením Kuby, obyvatelstvem, historií, strukturou ekonomiky, základními makroekonomickými ukazateli a ekonomickým potenciálem. Druhá kapitola je zaměřena na zahraniční obchod a zabývá se i vztahy Kuby k USA a EU. Třetí kapitola se věnuje kubánské kultuře, jejich zvykem a tradicím, umění, postavení žen a je doplněna poznatky od kubánské studentky. Poslední kapitola se týká průběhu a specifik obchodních jednání a je doložena informacemi od českých a slovenských firem, které podnikají na Kubě.The aim of this bachelor thesis is to characterize general information about Cuba, Cuban current economic situation and predominantly cultural and business specifics. The first chapter deals with the geographical and political position of Cuba, population, history, economic structure, main macroeconomic indicators and economic potential. The second chapter focuses on foreign trade and gives information about relationships between Cuba and the US and Cuba and the EU. The third chapter is devoted to the Cuban culture, their customs and traditions, art, the status of women and is complemented by knowledge from a Cuban student. The last chapter analyses the course and specifics of business negotiations and is supported by information from Czech and Slovak companies, which have already entered the Cuban market.
Keywords:
business negotiations; Cuba; culture; Fidel Castro; trade; Fidel Castro; Kuba; kultura; obchod; obchodní jednání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68840