Original title:
Ocenění společnosti CHÂTEAU VALTICE - Vinné sklepy Valtice, a.s.
Translated title:
The valuation of CHÂTEAU VALTICE - Vinné sklepy Valtice, a.s.
Authors:
Novotný, Milan ; Krabec, Tomáš (advisor) ; Chaloupka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je stanovení objektivizované hodnoty společnosti CHATEAU VALTICE Vinné sklepy Valtice, a.s. při zachování stávajícího konceptu podnikání k datu 31.12.2015. Práce je rozčleněna do několika tematických celků v souladu s ustálenou praxí oceňování v ČR. Nejprve je společnost představena a následně je zhodnoceno její finanční zdraví a konkurenční pozice na trhu. Ze strategické analýzy vychází prognóza tržního podílu a vývoje tržeb. Analýza a prognóza generátorů hodnoty pak slouží k sestavení finančního plánu, který tvoří osnovu ocenění metodou DCF equity, kterou doplňuje ocenění na základě tržního porovnání metodou odvětvových multiplikátorů a také ocenění substanční hodnotou.The aim of this diploma thesis is to determine the objectivized value of CHÂTEAU VALTICE Vinné sklepy Valtice, a.s. while maintaining its current business concept as of 31.12.2015. The thesis is divided into several thematic units in accordance with the es-tablished valuation practice in the Czech Republic. First, the company is introduced and its financial health and competitive position on the market are assessed. The forecast of market share and revenue growth is based on the results of Strategic Analysis. The anal-ysis and prognosis of value generators are then used to compile a financial plan that forms the basis for a DCF equity valuation, which is complemented by a market-based valuation through industry multipliers method and also by substance-based valuation.
Keywords:
CHÂTEAU VALTICE Vinné sklepy Valtice, a.s; DCF equity; industry multipliers; market comparison; valuation; wine; CHÂTEAU VALTICE Vinné sklepy Valtice, a.s; DCF equity; ocenění; odvětvové multiplikátory; tržní porovnání; víno
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70291