Original title:
Sponzoring jako součást obchodní a marketingové strategie firmy
Translated title:
Sponsorship as a component of a company's business and marketing strategy
Authors:
Hampl, Radek ; Říha, David (advisor) ; Urbánek, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu sponzoringu, jakožto jednoho z nástrojů marketingové a obchodní strategie firmy. Teoretická část této práce se zaměřuje na vymezení samotného pojmu sponzoring a jeho postavení v rámci obchodní a marketingové strategie firmy. Praktická část této práce se zaměřuje na analýzu sponzoringových aktivit firem, které jsou partnery vedlejší specializace Sales Management, přičemž výzkum je založen na osobních rozhovorech s top manažery těchto firem.This diploma thesis focuses on the analysis of sponsorship, as one of the tools of business and marketing strategy of a company. The theoretical part of this thesis focuses on defining the concept of sponsorship and its position within the business and marketing strategy of a company. The practical part of this thesis focuses on the analysis of sponsorship activities of companies that are partners of the minor field Sales Management. The research is based on personal interviews with the top managers of these companies.
Keywords:
business strategy; marketing communication; sponsorship; sports sponsorship; marketingová komunikace; obchodní strategie; sponzoring; sportovní sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69012