Original title:
VLIV MÓDNÍCH BLOGEREK NA NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Translated title:
Fashion bloggers influence on consumer behavior
Authors:
Kuchařová, Michaela ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Šimková, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o fenoménu českých módních blogerek z pohledu jejich vlivu na nákupní chování spotřebitelů. Práce mapuje teoretický základ a vymezení základních pojmů blog, typu blogů, nákupní chování a nástroje marketingové komunikace, které se na blozích mohou vyskytovat. Teoretické poznatky jsou přeneseny do praxe za pomoci obsahové analýzy blogů a dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, zda módní blogerky mají vliv na nákupní chování spotřebitele a dále také, jaký nástroj marketingové komunikace je ovlivňuje nejvíce. Pro ucelenost tématu jsou použity ještě metody kvalitativního výzkumu ve formě strukturovaných rozhovorů se čtenářkami těchto blogů a také se samotnými blogerkami. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky ze všech analýz a stručné doporučení pro ty, kteří přemýšlejí nad využitím módního blogu jako nástrojem marketingové komunikace.This diploma thesis deals with the phenomenon of Czech fashion bloggers in terms of its impact on consumer buying behavior. It summarizes theoretical knowledge about blog, blogging, buying behavior and marketing communication tools that can be found on blogs. Theoretical knowledge is translated into practice using content analysis of blogs and questionnaire surveys. The aim of the work is to find out whether fashion bloggers have an impact on the consumer's buying behavior and also what marketing communication tool is most important to them. For the coherence of the topic, qualitative research methods are also used in the form of structured interviews with readers of these blogs and bloggers themselves. In conclusion, all the findings from all the analyzes and a brief recommendation for those who think about using the fashion blog as a marketing communication tool are summarized.
Keywords:
advertising; blog; consumer behavioral; Fashion bloggers; blog; módní blogerky; nákupní chování; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70275