Original title:
Vizuální styl nové značky fotoalb a její vstup na trh
Translated title:
Branding concept for a new photoalbum brand and its introduction on a market
Authors:
Bašníková, Adéla ; Horný, Stanislav (advisor) ; Phung, Hyu Nghia (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je návrh vizuálního stylu nové značky fotoalb. Hlavním cílem je objasnit z teoretického hlediska význam tvorby jednotné firemní identity a vizuálního stylu, který pomůže značce získat si svou pozici na trhu. Praktická část je věnována představení nové značky fotoalb, pro kterou je navržen jednotný a funkční vizuální styl respektující poznatky z teoretické části. Dále jsou na základě analýzy konkurence a definování cílové skupiny zmíněny možnosti její propagace v souvislosti s jejím uvedením na trh.The subject of this bachelor thesis is designing a branding concept for a new photoalbum brand. The main purpose is to explain and define the importance of strong and unite brand identity, that can help build a strong brand. The practise part is about introducing the concept of a new photoalbum brand, for which new brand identity was designed, all reffering to the theoretical part of the thesis. According to the analysis of the field of competiton and definition of the characteristics of target audience, an options for publicity and advertising were introduced.
Keywords:
Brand Building; Brand Identity; Brand Image; Branding; Corporate Identity; Corporate Identity; firemní identita; image značky; vizuální styl; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69685