Original title:
Využití přístupu design thinking: Studium z pohledu studentů
Translated title:
Use of Design Thinking approach: Study from students’ point of view
Authors:
Kouba, Adam ; Jiřinová, Kateřina (advisor) ; Procházka, David Anthony (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je prostřednictvím přístupu design thinking definovat klíčové problémy studentů při studiu bakalářského oboru VŠE FPH Podniková ekonomika a management. Obsahem teoretické části je popsání metody managementu inovací Design Thinking, její principy, metody a nástroje. Dále jsou zde shrnuty základní poznatky o motivacích generace Y. Praktická část využívá prvních dvou kroků procesu Design Thinking, tedy objevuj a definuj. V první části výzkumu proběhly 3 workshopy s celkově 13 studenty, při kterých byly s využitím inovačních her (Speedboat, 5 Proč a Brainwriting) definovány potenciální problémové oblasti studia. Na základě nich byl sestaven dotazník pro jejich ověření, který vyplnilo 190 studentů. Výstupem práce je pojmenování příležitostí pro rozvoj VŠE FPH z pohledu studentů a zpracování persony studenta VŠE.The aim of this thesis is to define key issues that students encounter during their studies of the bachelor degree of Business administration in the University of Economics in Prague using the approach of Design Thinking. The theoretical part focuses on describing the innovation management method called Design Thinking, its principles, methods and tools. It also summarizes the current findings we have about so-called generation Y. The research uses the first two stages of the process of Design Thinking called "discover" and "define". The first phase included a workshop with 4-5 students in which the potential problematic areas were defined using innovation games such as Speed boat, Five whys and Brainwriting. The workshop was repeated 3 times and was followed by second phase in which 190 students filled in a questionnaire that was designed to verify the findings of the first phase. The outcome of the thesis is definition of areas in which the faculty could potentially grow from students' perspective as well as creation of Faculty of Business Administration student's persona.
Keywords:
Design Thinking; Education; Innovation management; Student; Design Thinking; Management Inovací; Student; Vzdělávání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70336