Original title:
Vývoj a proměny reklamních sdělení vybrané firmy
Translated title:
Development and transformation of advertising messages of selected company
Authors:
Šachová, Veronika ; Šimůnek, Michal (advisor) ; Tripes, Stanislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřená na analýzu vývoje reklamních sdělení firmy Pilsner Urquell. Popisuje proměny v reklamách v závislosti na dané době a událostech, které reklamu mohly ovlivňovat. Zkoumá také, proč si Pilsner Urquell zvolil právě takové barvy pro svou značku nebo to, jak se vyvíjel logotyp. Metodou praktické části je kva-litativní výzkum, konkrétně tedy případová studie. Data byla sesbírána analýzou dokumentů poskytnutých archivem Plzeňského Prazdroje.The bachelor thesis is aimed to analyze the development of advertising of the company Pilsner Urquell. It describes the changes in ads in relations with current times a events which could have possibly influenced the advertisement. The thesis is looking for the reason of choosing such colors for the brand or how was the logotype changed. The metodology used in the practical part is qualitative research, more specifically the case study. All data were collected by the document analysis which were provided by the archives of Pilsner Urquell.
Keywords:
advertisement; history; marketing; Pilsner Urquell; qualitative research; historie; kvalitativní výzkum; marketing; Pilsner Urquell; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69422