Original title:
Sociální sítě a jejich význam pro městský marketing
Translated title:
Social Networks and their Importance for Urban Marketing
Authors:
Čechová, Alena ; Luštický, Martin (advisor) ; Musil, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá fenoménem sociálních sítí a jejich možném využití v komunikační politice měst a obcí s konkrétní aplikací na město Plzeň. Práce se zaměřuje na specifika veřejné správy a vhodný způsob využití běžných nástrojů marketingu. Práce zkoumá aktuální stav komunikace města Plzeň. Dotazníkovým šetřením a metodou rozhovoru diplomová práce zjišťuje pohled laické veřejnosti a odborníků na užívání sociálních sítí veřejným sektorem. Průzkumem dobrých praktik tuzemských i zahraničních měst a obcí předpokládá podněty pro zlepšení nynějšího stavu užívání sociálních sítí. Cílem práce je návrh opatření pro zefektivnění komunikace a eliminaci rizik spojených s komunikací města Plzeň na sociálních sítích.The master´s thesis deals with the phenomenon of social networks and their possible use in the communication policy of towns and municipalities with specific application to the city of Pilsen. The thesis focuses on the specifics of public administration and the appropriate way to use common marketing tools. The thesis examines the current situation of communication of the city of Pilsen. Questionnaire survey and interview method the thesis examines the opinion of the general public and experts on the use of social networks by the public sector. The survey of good practices of domestic and foreign cities and municipalities anticipates incentives to improve the current state of the use of social networks. The aim of the thesis is to propose measures to streamline communication and eliminate the risks associated with the communication of the city of Plzeň on social networks.
Keywords:
Administration of Cities and Municipalities; Municipal Marketing; Social Networks; Municipální marketing; Sociální sítě; Správa měst a obcí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68968