Název:
Strategické řízení výkonnosti obchodního podniku
Překlad názvu:
The Strategic Performance Management of Business Company
Autoři:
Prchal, Štěpán ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Plandor, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou výkonnosti a vytvořením strategie pro obchodní podnik Eurostep s.r.o. Cílem je zhodnocení současného podnikatelského modelu a zformulování budoucí strategie s jejím následným převedením do implementační měřitelné podoby. Tato práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. V teoretické části je popsána tvorba strategické analýzy a metoda Balanced Scorecard. V praktické části je na úvod představen analyzovaný podnik a zhotovena strategická analýza, která se skládá z analýzy hodnotového řetězce, PEST analýzy, Porterova modelu konkurenčního prostředí, plátna Canvas, produktové analýzy a analýzy finanční výkonnosti za využití Benchmarkingového diagnostického systému INFA. Na základě vypracované analýzy SWOT a definování poslání, hodnot a vize podniku je zformulována strategie a strategické cíle. Následně pomocí systému Balanced Scorecard je vytvořena strategická mapa, analyzovány strategické cíle v rámci čtyř perspektiv a určeny měřítka, ukazatele a strategické akce jednotlivých strategických cílů. Na závěr práce jsou pro zobrazení dopadu zvolené strategie vytvořeny pravděpodobné scénáře budoucího vývoje podniku.This Master´s thesis deals with performance analysis and creation of strategy for Eurostep s.r.o. The aim is to evaluate the current business model and to formulate the future strategy with its subsequent conversion into an implementable measurable form. This thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes strategic analysis and the Balanced Scorecard. In the practical part, the analyzed company is introduced and a strategic analysis, consisting of value chain analysis, PEST analysis, Porter's five forces, Canvas business model, product analysis and financial performance analysis using INFA Benchmarking Diagnostic System, is presented. Based on the SWOT analysis, company´s mission, values and vision is defined and formulated strategy and strategic goals. Consequently, using the Balanced Scorecard system, a strategic map is developed and strategic goals analyzed within four perspectives. This determines the benchmarks, indicators and strategic actions of each strategic goal. At the end, probable scenarios of future business development are created.
Klíčová slova:
Balanced Scorecard; INFA; plátno Canvas; Strategická analýza; Strategie; Balanced Scorecard; Canvas; INFA; Strategic analysis; Strategy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70041