Original title:
Podnikatelský plán
Translated title:
Business plan
Authors:
Doan, Manh Hung ; Srpová, Jitka (advisor) ; Doan, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu pro sjednocení vietnamských večerek pomocí webové aplikace za účelem vytvoření nákupní unie a následně maloobchodního řetězce. Dalším cílem je definovat podmínky úspěšné realizovatelnosti projektu a zodpovědět na výzkumné otázky. Po úvodu následují dvě hlavní části práce. Teoretická část práce se věnuje definici základních pojmů v podnikání, klíčovým právním formám podniku a všem bodům, které jsou zapotřebí pro sestavení podnikatelského plánu. Druhá část je praktickou aplikací teoretických poznatků a obsahuje reálný podnikatelský plán pro vytvoření lokátoru vietnamských večerek. V podnikatelském plánu je hlavní pozornost zaměřena na vytvoření životaschopného podniku, popis podnikatelské příležitosti, cíle firmy a vlastníků, firemní strategii, analýzu trhu, marketingovou strategii, realizační projektový plán, identifikaci rizik aj. Závěr bakalářské práce obsahuje odpovědi na výzkumné otázky a shrnuje podmínky úspěšné realizace podniku.Firstly, the aim of this Bachelors thesis is to create a business plan for unification of Vietnamese minimarkets in the Czech Republic by a web application. The goal of the unification is to create a shopping union and then a retail chain. Secondly, it is necessary to define conditions for successful realization and to answer research questions. After the introduction, two main parts of the work follow. The theoretical part deals with the definition of basic concepts in the business, the key legal forms of the company and all the necessary points which are needed for making a business plan. The second part is a practical application of theoretical knowledge and contains a real business plan to create a locator of Vietnamese minimarkets. In the business plan, the main focus is on the creation of a viable business, a description of the business opportunities, the objectives of the company and the owners, the company strategy, the market analysis, the marketing strategy, the implementation plan, the identification of the risks, etc. The ending of the Bachelors thesis contains answers to the research questions and summarizes the conditions of the successful realization of the business.
Keywords:
Business plan; iTamTam; locator; minimarkets; retail chain; shopping union; Vietnamese community; iTamTam; lokátor; maloobchodní řetězec; nákupní unie; Podnikatelský plán; večerka; vietnamská komunita
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70341