Original title:
Analýza konkurenčního prostředí společnosti Intelsol s. r. o.
Translated title:
Analysis of the competitive enviroment of the company Intelsol s. r. o.
Authors:
Hrnčíř, Filip ; Říha, David (advisor) ; Svoboda, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí společnosti Intelsol s. r. o.. Cílem práce bylo porovnání konkurence a zjištění, jakou nad nimi může mít Intelsol konkurenční výhodu. Teoretická část je věnována základním pojmům jako je konkurence, konkurenční prostředí, analýza SWOT a Porterův model pěti konkurenčních sil. Další kapitoly teoretické práce jsou věnovány segmentaci trhu, marketingové komunikaci, získávání nových zákazníků a zákaznickému servisu. Praktická část popisuje odvětví, zabývá se vnitřní a vnější analýzou společnosti Intelsol, představuje hlavní konkurenty a následně je srovnává na základě vypracování SWOT analýzy a na základě Porterova modelu. Poslední část je věnována zákaznickému servisu a konkurenčním výhodám. Jedná se i o doporučení, které by mohl podnik Intelsol dále využít ve svém podnikatelském působení.This master thesis is focused on analysis of competitive environment of the company Intelsol s.r.o. The goal was to compare companys competition and determining companys competetive advantage. The theoretical part deals with the basic terminology such as competetive environment, SWOT analysis, and Porters five forces framework. The rest of the chapters in theoretical part are dedicated to market segmentation, marketing communication, customer acquisition and customer service. The practical part is describes the company and its major competitors on domestic market. It is internal and external analysis. Further there is introduction of main competetiors and their comparison using the SWOT analysis and Porters five forces framwork. The last part deals with customer service and competetive advantage. It also contains recommendations regarding managing and improving the company, which Intelsol may find useful in its further corporate life.
Keywords:
competition; customer service; Porters five forces Framework; strategy; SWOT analysis; konkurence; Porterův model pěti sil; strategie; SWOT analýza; zákaznický servis
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69250