Original title:
Marketingová online komunikace rezervačního portálu
Translated title:
Marketing online communication of reservation site
Authors:
Bartůňková, Vendula ; Procházková, Markéta (advisor) ; Horák, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou online marketingové komunikace v odvětví online rezervačních portálů. Předkládaná práce je uvozena vysvětlením teoretických pojmů souvisejících s praktickou částí práce. Hlavním cílem této diplomové práce je popis, zhodnocení a následná analýza online marketingové komunikace vybraného rezervačního portálu. Souhrnným výstupem analýz je podání návrhů na zlepšení stávajících aktivit společnosti Booking.com v České republice. Doporučení se týkají především online marketingové komunikace a prodejní strategie.This diploma thesis deals with the subject of online marketing communication in the selected online reservation site. The presented thesis is based on the explanation of the theoretical concepts related to the practical part of the thesis. The main aim of this document is the description, evaluation and following analysis of online marketing communication of the chosen reservation site. The output of the analysis is the submission of proposals to improve existing activities of Booking.com in the Czech Republic. Among the main recommendations of this thesis are proposals on how to improve online marketing communication and sales strategy.
Keywords:
affilliate marketing; analysis of competitors; internet; marketing communication; PPC; affilliate marketing; analýza konkurence; internet; marketingová komunikace; PPC
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70043