Original title:
Možnosti využití sociálních sítí pro podporu podnikání
Translated title:
Possibilities of using social networks for business support
Authors:
Kabíček, Ladislav ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Jelínek, Ivan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem sociálních sítí a jejich využitím v rámci podnikání firmy. Cílem práce je zmapování možností využití sociálních sítí pro podnikání v perspektivním odvětví fitness. V teoretické části jsou zpracovány dosavadní teoretické poznatky z oblastí internetového marketingu, sociálních médií, sociálních sítí a jejich využití pro podnikání. Důležitou součástí teoretické části je rozbor nástrojů pro monitoring a analýzu sociálních sítí. V praktické části je jeden vybraný nástroj použit ke komplexní konkurenční analýze internetových obchodů, které se zabývají online prodejem fitness produktů a doplňků výživy. Výstupem práce je návrh systému využití sociálních sítí pro podporu konkurenceschopnosti ve zvoleném sektoru.Diploma thesis deals with the topic of social networks and their usage in terms of business support. The main goal of the thesis is to find out the possibilies of using social networks for business support in the perspective fitness industry. Theoretical part contains recent theoretical findings in areas of online marketing, social media, social networks and use of social networks for business. The analysis of the tools for monitoring and analysis of social networks is an important part of the theoretical part. One chosen tool is used for the comprehensive competitor analysis of online shops, that deal with online sales of fitness products and supplements. The outcome of the thesis is the system design of use of social networks for the support of competitiveness in chosen sector.
Keywords:
competitor analysis; Facebook; fitness; Instagram; monitoring and analytics tools; online marketing; social media; social networks; Facebook; fitness; Instagram; internetový marketing; konkurenční analýza; nástroje pro analýzu a monitoring sociálních sítí; sociální média; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53640