Název:
Marketingová komunikace firem prostřednictvím firemních periodik na příkladu časopisu ČiliChili.
Překlad názvu:
Marketing communication of companies wia corporate periodicals on example of the Čilichili magazine
Autoři:
Škardová, Lucie ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá firemními časopisy, konkrétně těmi, které jsou zacíleny na zákazníky. Mezi zákaznická firemní periodika patří i vybraný časopis ČiliChili. Ten je v práci zkoumán z hlediska marketingové a mediální komunikace. Práce shrnuje historii a současnou situaci na poli firemních periodik, dostupnou literaturu a teorii. Metodickým východiskem práce je kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní metoda - metoda orální historie. Analýza se zabývá převážně propojováním redakčního a marketingového obsahu. U časopisu je zkoumaná její redakční část - rozsah příspěvků, textu a obrazové struktury, témata, přítomnost marketingových nástrojů, jejich vyznění a podobně. Práce také zkoumá trendy časopisu od roku 2004 do roku 2016. Metoda rozhovoru s pamětníky doplňuje práci o jinak nedostupné informace. Výsledky kvantitativný analýzy jsou v závěru shrnuty společně s informacemi získanými rozhovory s pamětníky.The diploma thesis deals with corporate magazines, namely those that are aimed at customers. Customized corporate periodicals include selected magazine ČiliChili. It is examined in terms of marketing and media communication. The paper summarizes the history and current situation in the field of corporate periodicals, available literature and theory. The methodical basis of this thesis is quantitative content analysis and qualitative method - oral history method. The analysis focuses mainly on linking editorial and marketing content. The editorial part examines the scope of contributions, text and image structure, themes, the presence of marketing tools, their language, and so on. The work also examines the trends of the magazine from 2004 to 2016. The interview method with witnesses complements the work of otherwise inaccessible information. The results of the quantitative analysis are summed up together with the information obtained from the interviews with the witnesses.
Klíčová slova:
B2C časopisy; firemní periodika; kvantitativní obsahová analýza; Marketingová komunikace; public relations; zákaznické časopisy; časopis ČiliChili; B2C magazines; content analysis; corporate magazines; customer magazines; Marketing communication; public relations; ČiliChili magazine