Název: An advisor like me? Advisor gender and post-graduate careers in science
Autoři: Gaulé, Patrick ; Piacentini, M.
Typ dokumentu: Výzkumné zprávy
Rok: 2017
Jazyk: eng
Edice: CERGE-EI Working Paper Series, svazek: 594
Abstrakt: We investigate whether having an advisor of the same gender is correlated with the productivity of PhD science students and their propensity to stay in academic science. Our analysis is based on an original dataset covering nearly 20,000 PhD graduates and their advisors from U.S. chemistry departments. We find that students with an advisor of the same gender tend to be more productive during the PhD and more likely to become professors themselves. We suggest that the under-representation of women in science and engineering faculty positions may perpetuate itself through the lower availability of same-gender advisors for female students.
Klíčová slova: gender; science; universities

Instituce: Národohospodářský ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný na externích webových stránkách.
Externí umístění souboru: http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp594.pdf
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0272647

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-356977


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Národohospodářský ústav
Zprávy > Výzkumné zprávy
 Záznam vytvořen dne 2017-07-21, naposledy upraven 2021-11-24.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet