Název:
Facing new challenges of digitalization in internal communications
Překlad názvu:
Facing new challenges of digitalization in internal communications
Autoři:
Iltis, Martin Erik ; Poucha, Tomáš (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] How do organizations communicate to employees in the digital era? And how do they meet their specific needs? This work aims to map the complex knowledge of organizational communication in the context of current trends which have a major impact on organizational communication. Due to technological progress and new digital tools, internal communications are facing new challenges of losing interest and reach of their audience, i.e. employees. In the theoretical framework of this paper, the attempt was to introduce the general idea of communication within an organization, its functions, objectives and strategy. In the following chapters I have introduced the channels which are widely used when reaching to employees. As evaluation of effectiveness plays an important role in this domain, I have pointed out the key metrics which communicators should focus on when measuring internal communications. Communication in the digital era is no doubt a challenge and must change in order to meet the specific needs of the target group, however, what if the challenge lays not in the channel but in the target group? In the practical part I have introduced an example - a multinational company Siemens AG recently introduced a digital tool to share information with its employees - a mobile application. As a major part of...(abstrakt) Jak komunikují komerční organizace směrem k zaměstnancům v době digitalizace? A daří se jim naplňovat specifické potřeby svých zaměstnanců? Tato práce se pokouší zmapovat interní komunikaci jakožto komplexní obor v kontextu se současnými trendy, které mají nepopiratelný vliv na současnou podobu komunikace. Díky technologickému pokroku a novým nástrojům, interní komunikace čelí řadě výzev, jakým jsou například odliv zájmu o informace či schopnost správného zacílení komunikace. V teoretické části této práce se pokusím vysvětlit obecnou představu komunikace v organizaci, její funkce, cíle a také strategii. V následujících kapitolách představím kanály, které jsou hojně využívány pro komunikaci na zaměstnance. Vzhledem k tomu, že na měření efektivity komunikace je kladen stále větší důraz, vytyčil jsem základní metriky, které by se v interní komunikaci měly sledovat. Komunikace v éře digitalizace je bezesporu velkým oříškem a je nutné ji nadále přizpůsobovat, aby splňovala potřeby cílové skupiny, k níž komunikujeme. Co když ale výzva nespočívá v nejnovějších výdobytcích moderních technologií, ale ve zpátečnickém uvažování cílové skupiny? V praktické části jsem toto ukázal na názorném příkladu - nadnárodní společnost Siemens AG nedávno představila digitální nástroj k informování svých...
Klíčová slova:
cíle interní komunikace; digitalizace; interní komunikace; kanály interní komunikace; Komunikace; komunikace na zaměstnance; komunikace v organizaci; Siemens; těžko zasažitelné skupiny; Communication; digitalization; employee communiation internal communication objectives; hard-to-reach groups; internal communication; internal communication channels; organizational communication; Siemens