Original title:
Školní vzdělávací program a ZUŠ
Translated title:
General Educational Program and Music School
Authors:
Šefčíková, Alena ; Gregor, Vít (advisor) ; Tichá, Libuše (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zjistit prostřednictvím kvalitativní studie s podpůrnou metodou rozhovoru, zda vybrané ZUŠ v rámci jednoho kraje za srovnatelných podmínek zvolily stejné metody postupu při tvorbě ŠVP, zda přistoupily k jeho tvorbě inovativně nebo zvolily cestu tvorby ze stávajících osnov. Dále se práce zabývá otázkou, jestli sledované školy stále pracují na svém ŠVP a jestli ho inovativně dotvářejí podle zpětné vazby získané z praxe. Poslední okruh, kterým se práce zabývá, je samotná výuka podle ŠVP, její klady a zápory z úhlu pohledu jednotlivých škol.The purpose of this diploma thesis is to find out, whether selected elementary art schools, operating under the same conditions in the same district, have chosen the same ways of creating and implementing SEP (School Educational Programme). The creation of SEP could be conceived either innovatively or by expansion of existing curriculum. The thesis also deals with the question, whether schools included in the research continuously work on their SEP and, simultaneously, whether they are able to edit and improve it according to the feedback and experience obtained in practice. The last area of research is an issue of teaching according to SEP. The thesis investigates its pros and cons from the point of view of each included school.
Keywords:
Elementary Art Schools; Framework Educational Programme; Innovation; Qualitative Research; School Educational Programme; School Reform; inovace; kvalitativní výzkum; rámcově vzdělávací program; základní umělecké školství; školní vzdělávací program; školská reforma
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/79824