TY - THES TI - Projekt: Předškolní estetická výchova "PEV" TT - Project: Pre-school aesthetical education "PAE" AU - Chaloupková, Eliška AB - Hlavním tématem této diplomové práce je projekt s názvem Předškolní estetická výchova "PEV", vyučovaný na základní umělecké škole. V teoretické části jsou obecně vysvětleny pojmy estetika, estetická výchova a jejich stručná historie, současné možnosti vzdělávání v oblasti estetické výchovy ve vybraných základních uměleckých školách a charakteristika projektu PEV. Výzkumná část je zaměřena na přínos projektu v oblasti výuky na základních uměleckých školách, efektivnost a funkčnost při výběru uměleckého oboru v předškolním věku a vhodnost zařazení tohoto projektu do školního vzdělávacího programu i v dalších ZUŠ. K výzkumu byly použity metody empirické (přímé pozorování, dotazník, rozhovory). Celkové výsledky výzkumu, založené na porovnání a zhodnocení odpovědí všech kategorií respondentů, poukazují na pozitivní hodnocení PEV, která vhodně vyplňuje období předškolního dítěte smysluplnými činnostmi, spojenými s komplexním rozvojem osobnosti. Rozsáhlejší příloha, přibližující více práci dětí v hodinách PEV, obsahuje SCAN fotografií, novinových článků a vzory dotazníků. Práce je určena všem pedagogům, kteří se zajímají o ojedinělé projekty týkající se výuky předškolních dětí na základních uměleckých školách. Klíčová slova: Estetická výchova, předškolní pedagogika, ojedinělý projekt, základní umělecká... AB - The main topic of this diploma thesis is project called Pre-school aesthetic education "PAE", which is tought at Elementary Art School. In theoretical part are generally explained terms aesthetic, aesthetic education and their brief history, current possibilities of aesthetic education in selected Elementary Art Schools and characteristic of PAE project. Research part focus on acquisition of the project in education at Elementary Art Schools, effectiveness in the selection of artistic field in pre-school age and at least suitability of including this project into the School Education Program of other Elementary Art Schools. For the research were used empirical methods (observations, questionnaire, interviews). Overall results of research are based on comparison and evaluation of the answers from all respondent categories. These results show positive evaluation of PAE, which suitably fills the pre-school period of children with meaningful activities, which are connected with comprehensive development of personality. Extensive appendix brings closer view to the work of children in PAE classes. It contains scanned pictures, newspaper articles and patterns of questionnaires. This work is designed for all teachers, who are interested in unique projects, which are related to education of pre- school... UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/79821 UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-349461 A2 - Váňová, Hana A2 - Nedělka, Michal LA - cze KW - artistic fields KW - pre-school education KW - Aesthetic education KW - školní vzdělávací program KW - school education program KW - elementary art school KW - Estetická výchova KW - interview KW - unique project KW - umělecké obory KW - dotazník KW - základní umělecká škola KW - questionnaire KW - rozhovor KW - ojedinělý projekt KW - předškolní pedagogika PY - 2015 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -