TY - THES TI - Marketingový výzkum image sportovní značky ASICS TT - Marketing research of ASICS brand image AU - Procházková, Petra AB - Title: Marketing research of ASICS brand image Objectives: The objective of the inquiry is to identify the image of the ASICS brand by view of Czech consumers of products associated with running. The aim is to find out how is ASICS brand perceived by runners, what is brand awareness among Czech consumers of running products, knowledge of the brand and experience with ASICS brand. Then, to make suggestion that could improve ASICS brand image in the Czech market. Methods: The marketing research used in this survey is in the form of an electronic questionnaire. It is quantitative structured marketing research. Results: The inquiry results show that the awareness of ASICS brand is highest among brands specialized in running. However, ASICS is third, following Adidas and Nike. ASICS brand is associated with words like shoes, running, quality, comfort, sport and technology. 87% of respondents know ASICS brand. ASICS is perceived as a credible, successful, and important on market with running equipment; modern, and favorite. In the front of view of product is brand founded as a brand, offering new technology product with good-looking design, high quality product and purely sporty product. However, on the Czech market ASICS has weak propagation. Only 13% could connect ASICS with some athlete, team or sport... AB - Název: Marketingový výzkum image sportovní značky ASICS. Cíle: Cílem práce je identifikovat současnou image značky ASICS z pohledu českých spotřebitelů běžeckého sortimentu. Tedy zjistit, jak je značka vnímána zákazníky, jaké mají spotřebitelé běžeckého sortimentu povědomí o značce, jaká je znalost značky a zkušenost se značkou a na základě výsledků navrhnout opatření, která by vedla ke zlepšení image značky ASICS na českém trhu. Metody: Metodou práce je marketingový výzkum formou elektronického dotazování. Jde o strukturovaný kvantitativní výzkum. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že povědomí o značce ASICS je nejvyšší mezi značkami specializovanými na běh, avšak celkově je povědomí až na 3. pozici za značkami jako je Adidas a Nike. Respondenti si značku asociují nejčastěji s botami, během, kvalitou, pohodlím, sportem a technologií. Značku zná celkem 87 % respondentů. Značka je vnímána převážně jako důvěryhodná, úspěšná, významná na běžeckém trhu, také jako moderní a oblíbená. Z hlediska produktu je značka převážně vnímaná jako taková, která nabízí produkty založené na nových technologiích, s krásným designem, jako kvalitní a ryze sportovní produkt. Propagace skrze sponzoring značky je nedostatečná, pouze 13% si dokázalo značku spojit se sportovcem, týmem nebo sportovní akcí. Návrh ke zlepšení image... UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-346590 UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/77095 A2 - Višněvský, Andrej A2 - Voráček, Josef LA - cze KW - questionnaire KW - vnímání značky KW - brand perception KW - running KW - dotazník KW - identita značky KW - brand identity KW - běhání PY - 2016 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -