Název:
Sponzoring fotbalového klubu Fastav Zlín
Překlad názvu:
Sponsorship of FC Fastav Zlín
Autoři:
Kumstová, Aneta ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Sponzoring fotbalového klubu Fastav Zlín Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvoření nové sponzorské nabídky fotbalového klubu Fastav Zlín, která bude využívat potenciál toho, co klub může nabídnout. Dílčími cíli pak jsou analýza současné situace a zjištění potřeb klubu v oblasti sponzoringu, které dopomůžou k vytvoření komplexní nabídky a dále návrh několika konkrétních nabídek pro vybrané sponzory Metody: V této práci byla použita jako hlavní metoda analýza dokumentů, pro vytvoření obecné a statistické části nabídky, která byla následně kombinovaná s hloubkovým interview s vedením klubu pro zjištění dalších podstatných skutečností a zadání požadavků na vytvoření nabídky. Výsledky: Během analýzy bylo zjištěno, že fotbalový klub má zastaralý a nekompletní nabídkový list. Z tohoto důvodu byly nejdříve zjištěny údaje jako návštěvnost utkání, výsledky za poslední roky, sledovanost zápasů či současné hvězdy týmu. Poté byly vytvořeny 3sponzorské balíčky, které klubu poslouží jako podklad pro vyjednávání s dalšími partnery. Nakonec byly vytvořeny konkrétní návrhy pro zvolené firmy. Klíčová slova: Marketing, sponzoring, sponzorská nabídka, Fastav Zlín, fotbalTitle: Sponsorship of FC Fastav Zlín Goals: The main goal of this thesis is to create new sponsorship offer to FC Fastav Zlín which will use the potential of the club. Within the framework of this topic there will be done analysis of current sponsorship situation of the club, which will help to create complex offer, and later suggestions of concrete offers for selected sponsors. Methods: The main method used in this thesis is analysis of documents - for creating general and statistic part of the offer - which was later combined with interview with management of the club - to research for other relevant and important information about the club and to receive requirements for creating sponsor offers. Results: The analysis revealed that club has old and incompetent list of offers. Therefore there were first summarized information about attendance of football matches, results during last years or current main players. Later there were created 3 sponsorship packages which can be used as a ground for negotiating with potential sponsors. Finally there were created concrete offers for selected companies. Key words: Marketing, sponsorship, sponsor offer, Fastav Zlín, football
Klíčová slova:
Fastav Zlín; fotbal; Marketing; sponzoring; sponzorská nabídka; Fastav Zlín; football; Marketing; sponsor offer; sponsorship