Název:
Analýza didaktické interakce u vybraných družstev házené
Překlad názvu:
Analysis of didactic interaction with selected handball teams
Autoři:
Peerová, Šárka ; Tůma, Martin (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Analýza didaktické interakce u vybraných družstev házené Cíle práce: Cílem práce je analyzovat chování a projevy trenérů z různých klubů v kategorii mladších žákyň během tří utkání na turnaji, zaznamenat jejich výsledky a poté jejich průměrné hodnoty na utkání porovnat mezi sebou a s teorií. Posuzovány budou hodnoty ze zkráceného kategoriálního systému analýzy didaktické interakce (ADI) a především poměry průměrných hodnot vybraných subkategorií mezi jednotlivými trenéry. Metoda: Údaje jsme získali od trenérů v podobě hlasového záznamu, který byl analyzován pomocí metody ADI. Na vyhodnocování získaných podkladů jsou použity metody numerické - tabulky a graf. Výsledky: Podle teorie je u trenéra dětí důležitý integrační projev a korekce. To podle získaných výsledků odpovídá. V praxi trenéři podávají spíše informace dominantní formou projevu. Projev integrační se ale také objevuje. Zaznamenána byla také korekce, která je v poměru s pozorováním nízká. Klíčová slova: Trenér, utkání, korekce, děti, házená, ADITitle: Analysis of didactic interaction with selected handball teams Objectives: The aim is to analyze the behavior and speech of coaches from various clubs in the female junior category during three matches at a tournament, record the results and then compare their average values per match with each other and with the theory. The final assessment will show values from a truncated system of analysis didactic interaction (ADI) and in particular the ratio of the average values from selected subcategories among the coaches. Methods: We received the data from coaches in the form of a voice recording. The evaluation of the obtained data is numerical forms - tables and graph. Results: According to the theory, coaches should praise their charges and correct their mistakes. This corresponds with the obtained results. During practices, information is relayed using a dominant form of expression and praise is minimal. Also, the rate of correction in comparison to the rate of observation was low. Key words: Coach, match, correction, children, handball, ADI
Klíčová slova:
ADI; děti; házená; korekce; Trenér; utkání; ADI; children; Coach; correction; handball; match