Original title:
Komunikační aktivity agentury Czech Tourism na zvýšení příjezdového cestovního ruchu
Translated title:
Communication activities of Czech Tourism agency for increasing incoming tourism
Authors:
Skalník, Jan ; Dolanská, Nora (advisor) ; Strielkowski, Wadim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Komunikační aktivity agentury CzechTourism na zvýšení příjezdového cestovního ruchu" pojednává o současné situaci příjezdového cestovního ruchu v České republice a propagaci této destinace v zahraničí za rok 2013 se zaměřením na nejdůležitější zdrojové trhy, tedy Německo a Rusko. Hlavní důraz je kladen na projekt "Země příběhů" a rebranding, kterým agentura CzechTourism prošla v roce 2012. Na příkladu České republiky hodlám popsat specifika destinačního marketingu, který prochází rychlým vývojem - ať již v souvislosti s nástupem nových technologií či globálními změnami. Cílem práce je vyhodnotit úspěšnost marketingové strategie a působení kampaně na cílové skupiny. První část práce je věnována teorii, kde je zdůrazněna důležitost marketingu pro rozvoj cestovního ruchu. Dále následuje popis české centrály cestovního ruchu, situační analýza, jež se věnuje postavení České republiky na trhu cestovního ruchu, její SWOT analýze a také charakteristice zmíněných klíčových trhů. V další části popisuji konkrétní aktivity a kampaně, prostřednictvím kterých je Česká republika prezentována na jednotlivých trzích. Závěr patří výzkumu a shrnutí dosažených poznatků.The bachelor thesis "Communication activities of CzechTourism agency for increasing incoming tourism" describes the current situation of an incoming tourism to the Czech Republic and promotion of the destination abroad in 2013 focused on the most important source markets, namely Germany and Russia. Major emphasis is placed on the project "Land of stories" and rebranding, which CzechTourism came through in 2012. On the example of the Czech Republic, I will describe some specifics of destination marketing, which is undergoing a rapid development. The goal of this thesis is to evaluate the success of marketing strategies and effectiveness of marketing campaigns. The first part deals with the theory which emphasizes the importance of marketing for tourism. This is followed by a description of Czech Tourist Authority and situational analysis which deals with the role of the Czech Republic in the tourism market, the SWOT analysis and characterization of chosen key markets. The next parts describe the specific activities and campaigns through which the Czech Republic is presented on the individual markets. The end of the thesis includes a summary of the research and my final conclusions.
Keywords:
corporate identity; CzechTourism; destination marketing; marketing communication; representation of the Czech Republic; tourism; cestovní ruch; corporate identity; CzechTourism; destinační marketing; marketingová komunikace; reprezentace České republiky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70999