Název:
Problematika nedostatku míst v mateřských školách v Ústeckém kraji a její souvislosti z pozice jednotlivých aktérů a úrovně vládnutí
Překlad názvu:
The issue with the lack of places in kindergartens in the Ústí Region and its relationship from the position of the different single participants and levels of governance
Autoři:
Bauerová, Helena ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Souhrn Zvyšující se počty nepřijatých dětí k předškolnímu vzdělávání jsou diskutovanou politickou agendou, které je věnována v posledních letech velká pozornost. Diplomová práce se zaměřuje na vybraná města v Ústeckém kraji, ve kterých byla provedena anylýza strategie měst při řešení nedostatku míst v mateřských školách. Cílem práce byla analýza, jak instituci mateřských škol pojímají obce jako jejich zřizovatelé, čím jsou motivována a ovlivňována jejich konkrétní rozhodnutí týkající se chodu mateřských škol a jak obce požadavky výše zmíněných politik a aktérů reflektují. V diplomové práci byla použita metoda případová studie, při analýze jednotlivých případů obcí a jejich strategie. Další použitou metodou byly polostrukturované rozhovory a jejich obsahová analýzy se zástupci obcí v Ústeckém kraji, kteří byli předem e-mailovou komunikací požádáni o spolupráci a seznámeni s cíli a obsahem práce. Institucionální analýza byla použita zejména ve vymezení legislativních a koncepčních dokumentů. Použila jsem také deskriptivní analýzu dokumentů, zejména při zpracování statistických dat a údajů z matrik. Teoretickými východisky je teorie implementace, konkrétně zúčastněný participační model, kdy obce přejímají cíle dané veřejné politiky, spolupracují s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a usilují o jeho...Increasing numbers of missed children to pre-school education are debated political agend, which is paid in recent years much attention. This thesis focuses on selected cities in the Ústí region, in which it was carried Examining the city's strategy in addressing the shortage of places in kindergartens. The aim of the study was to analyze how the institution kindergarten conceive community as their founders are more motivated and influenced by their particular decisions regarding the operation of schools and municipalities to the requirements of the above policies and actors reflect. In this thesis used a case study method, the analysis of individual cases of municipalities and their strategies. Another method used was semi-structured interviews and content analysis with representatives of the municipalities in the Usti region who were previously e-mail communications asked for cooperation and familiar with the objectives and content of the work. Institutional analysis was used mainly in the definition of legislative and policy documents. I also used a descriptive analysis of documents, especially when statistical data processing and data registers. The theoretical approach is the theory of implementation, specifically participating participatory model where municipalities take over the goals of...