Název:
Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol
Překlad názvu:
The Criterion of Religious Neutrality as the Current Issue of the Introduction of new Educational Projects in Czech Schools
Autoři:
Brožová, Jana ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce s názvem Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol je zprostředkovat pohled na tyto projekty z hlediska posouzení jejich náboženské neutrality. Pro účel práce byly vybrány čtyři vzdělávací projekty - náboženská výchova, etická výchova, program Waldorfská škola a cvičení podle Systému Jóga v denním životě. Bakalářská práce je rozdělena do třech základních oblastí. První část je věnována českému konfesnímu právu a legislativní úpravě výuky náboženství. V druhé části budou představeny jednotlivé vzdělávací projekty a jejich realizace v České republice, včetně posouzení jejich náboženské neutrality. Třetí oblastí je porovnání výše uvedených vzdělávacích projektů se zkušenostmi pedagogů v sousedních zemích.The main goal of Thesis with name The Criterion of Religious Neutrality as the Current Issue of the Introduction of new Educational Projects in Czech Schools is to provide professional view at these projects in the meaning of their religious neutrality. For the purpose of the Thesis have been selected educational projects such as Religious Education, Ethics, Waldorf Schools and yoga exercise provided by The Yoga in Daily Life System. This Thesis is divided into three basic areas. The first part is devoted to the Czech Confession Law and legislation dealing with religious education in the Czech Republic. The second one will introduce these educational projects and their implementation in the Czech Republic, including a survey of their religious neutrality. The third area is about comparison of above mentioned educational projects with experiences of teachers in abroad.
Klíčová slova:
Antroposofie; etická výchova; etika; Náboženská neutralita; náboženská výchova; náboženství; Systém Jóga v denním životě; Waldorfská škola; Anthroposophy; Ethic; Ethical education; Religion; Religious education; Religious neutrality; Waldorf School; Yoga in Daily Life System