Original title:
Analýza klubů Mattoni NBL a jejich práce s fanoušky
Translated title:
The analysis clubs in Mattoni NBL and their work with fans
Authors:
Hubálek, Michal ; Crossan, William Morea (advisor) ; Nikodým, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Analýza klubů Mattoni NBL a jejich práce s fanoušky Cíle práce: Cílem práce je analýza práce klubů, působících v Mattoni NBL, s fanoušky. Práce zobrazuje marketing klubů, marketingový mix, propagaci, propagační akce a základnu fanoušků. Získaná data mezi sebou porovnává, analyzuje a následně se snaží vyvodit určité závěry, které by vedly ke zlepšení komunikace a prezentace klubů na veřejnosti a posléze ke zvýšení divácké návštěvnosti. Klíčová slova: marketing, propagace, merchandising, charita, návštěvnost, vstupenky, fanoušek, basketbalTitle: The analysis clubs in Mattoni NBL and their work with fans Objectives: The main objective of the work is, how the clubs work with their fans. The thesis also shows the marketing of the clubs, marketing mix, promotion, promotion actions and fan base. The data, which I recieved from the clubs, I compare and analyse. From this data I deduce conclusions, which can improve communication and the presentation of the clubs to the public and can help improve attendance. Key words: marketing, promotion, merchandising, charity, attendance, tickets, fan, basketball
Keywords:
attendance; basketball; charity; fan; marketing; merchandising; promotion; tickets; basketbal; charita; fanoušek; marketing; merchandising; návštěvnost; propagace; vstupenky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/54217