Original title:
Typ prodeje v internetových aukcích: Empirická evidence z prodejů iPad2 na eBay
Translated title:
Sales Design in Online Auctions: Evidence from iPad 2 Sales on eBay
Authors:
Baránek, Bruno ; Gregor, Martin (advisor) ; Bobková, Božena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This thesis studies sales of iPads 2 on eBay. We examine the determinants of the choice of particular sales design among sellers and the effect of this design on probability of sale and price. There is not a difference in prices among fixed price sales and auctions, however posted price sales have lower probability of being sold. BIN option in auctions does not affect their outcome. We also found that higher minimum bids increase price and decrease probability of sale.Tato práce studuje prodeje tabletů iPad 2 na eBay. Zkoumáme výběr designu prodeje a jeho efekt na pravděpodobnost prodeje a finální cenu. Nenašli jsme rozdíl v cenách při prodeji v aukci a pomocí prodejů s fixními cenami. Obchody s fixními cenami měly menší pravděpodobnost úspěšného prodeje. Možnost BIN neovlivňuje výsledek aukce. Také jsme zjistili, že větší minimální nabídka zvyšuje konečnou cenu a snižuje pravděpodobnost prodeje.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53513