Original title:
Herní 3D engine pro Windows Phone 7
Translated title:
Game 3D engine for Windows Phone 7
Authors:
Slavíček, Tomáš ; Sýkora, Ondřej (advisor) ; Ježek, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá implementací knihovny pro jednodušší vývoj her na platformě Windows Phone 7. Je v ní analyzováno prostředí mobilních telefonů a probráno, jaké vlastnosti by měl herní 3D engine obsahovat. Je navržena hierarchie projektu, popsány a naimplementovány jednotlivé komponenty. Dodána je podpora pro efektivnější správu objektů ve scéně. Rozšířeny jsou grafické možnosti, především o zobrazování poloprůhlednosti a stínů. Algoritmy jsou vybrány s ohledem na omezený výkon mobilních zařízení. Přiložen je vzorový projekt a popsáno jeho použití.In this work, we implement a library for easier development of games for the Windows Phone 7 platform. We analyze the environment of mobile phone development and discuss what features should the 3D game engine include. We propose the hierarchy of the project, its components are described and implemented. The engine supports efficient management of objects in the scene. It provides functionality to improve the visual appeal of the games, especially displaying of transparency and shadows. The algorithms are chosen and implemented with respect to the limited performance of the mobile devices. The capabilities of the engine are demonstrated on a sample game project.
Keywords:
3D engine; CGI; games; mobile phones; 3D engine; grafika; hry; mobilní telefony
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/50859