Název:
Image: mediální konstrukce identity
Překlad názvu:
Image: media construction of identity
Autoři:
Balounová, Šárka ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem práce je objasnit princip utváření identity a image v novodobé konzumní společnosti a také vysvětlit, jaká úloha v tomto procesu připadá médiím.V předkládané diplomové práci je využita analyticko komparitivní metoda. Celá práce je členěna do části teoretické a analytické. Ústřední téma první kapitoly teoretické části představuje charakteristika novodobé konzumní společnosti. Druhým stěžejním tématem je vztah identity - image. Ve třetí kapitole teoretické části je diskutována problematika mediální konstrukce reality. S nastíněnou problematikou se pojí tři názorové přístupy - Gillese Lipovetského, představitelů Frakfurtské školy společně s Jeanem Baudrillardem a Pierra Bourdieu. V rámci analytické části jsou aplikovány teoretické poznatky. Jako konkrétní příklad byla vybrána reklamní kampaň Think You Can Text And Drive?, která vznikla pod záštitou Oprah Winfrey, celebrity s globální působností. V této analytické části nám vykrystalizovaly zásadní argumenty, které jsou shrnuty v závěrečné kapitole.The aim of this thesis is to clarify the principles of shaping the identity and image in the modern consumer society and explain the role of media in this process as well. In this thesis is used analytical comparative method. The whole work is divided into the theoretical and analytical part. The central theme of the first charter is the description of the characteristics of a modern consumer society. The second main thopic is the relationship of identity and image. In the third theoretical chapter is discussed the issue of media construction of reality. These problems are projected in the three approaches of opinion - Gilles Lipovetsky, the represenatatives of the Frakfurts School and Jean Baudrillard and finally opinion of Pierre Bourdieu. The analytical part of the thesis is concentrated on the application of the theoretical knowledge. As a specific example was selected advertising campaign Think You Can Text and Drive?, which was developed under the auspices of Oprah Winfrey, celebrity with the global reach. In the analytical part were received some essential arguments, which are summarized in the final chapter.
Klíčová slova:
branding; celebrita; identita; image; Konzumní společnost; logo; mediální konstrukce reality; reklama; spotřeba; volný čas; značka; advertisement; brand; branding; celebrity; Consumer society; consumption; free time; identity; image; logo; media construction of reality