Název:
Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání
Překlad názvu:
Children and young people from social excluded localities and their failure in informal education
Autoři:
Podlogarová, Lenka ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Autorka se v diplomové práci s názvem Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání se zabývá příčinami selhávání dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit v procesu neformálního vzdělávání. Neformální vzdělávání je v současné době pojímáno jako skupinový, institucionalizovaný, plánovaný proces, který se uskutečňuje mimo či nad rámec formálního vzdělávacího kurikula, tj. ve volném, "nepovinném" či mimoškolním čase. Pro zjištění příčin selhávání dětí a mládeže v procesu neformálního vzdělávání byla zvolena metoda individuálních rozhovorů. Výzkumný vzorek byl tvořen pěti klienty nízkoprahového zařízení společnosti Člověk v tísni v Bílině, kteří selhali či selhávají v procesu neformálního vzdělávání v institucionalizovaných zařízení. V závěru práce se nacházejí doporučení pro práci s tímto segmentem klientů. Klíčová slova: Rom, etnické menšiny, sociální vyloučení, sociálně vyloučené lokality, komunita, neformální vzděláváníThe author in this thesis titled Children and young people from socially excluded localities and their failure in non-formal education deals with the causes of failure of children and young people from socially excluded localities in the process of informal education. Informal education is now perceived as a group, institutionalized, planned process that takes place outside or out of the formal education curriculum, ie, in free, "optional" or after-school time. To determine the causes of failure of children and youth in the formal education process, the chosen method of individual interviews. The research sample consisted of five clients open club. People in Need in Bilina, who have failed or are failing in the process of informal learning in institutionalized facilities. In conclusion there are recommendations for working with this client segment. Keywords: Rom, ethnic minority, socially excluded, socially excluded localities, community, neformal education
Klíčová slova:
etnická menšina; neformální vzdělávání; Rom; sociální vyloučení; ethnic minority; neformal education; Rom; socially excluded