Original title: Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Translated title: Techn(olog)ical Revolution in Education: Practices and Attitudes of Ninth Grade Pupils to Education and Autodidacticism within the Reforming System of Education
Authors: Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (advisor) ; Buchtík, Martin (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2012
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: afterschool education; attitudes; autodidacticism; cheating; cribbing; Czech republic; didactic methods; educational reform; habits; ICT in education; institutional education; instructional scaffolding; ninth grade pupils; popularity of school subjects; popularity of teachers; popularization of education; practices; Prague; reform of education; research; revolution in education; school subjects; sociology of education; student-centered learning; teacher-centered; trend in education; ZS Hostynska; didaktické metody; institucionální školské vzdělávání; metody vyučování; mimoškolní vzdělávání; oblíbenost pedagoga; oblíbenost školních předmětů; opisování; podvádění; postoje; Praha; reforma vzdělávání; reforma školství; revoluce ve vzdělávání; samostudium; sociologie vzdělávání; studium; tahák; tradiční vzdělávací systém; trend vzdělávání; výuka orientovaná na učitele; výuka orientovaná na žáka; výzkum; zvyklosti; základní školy; ZŠ Hostýnská; Česká republika; žáci deváté třídy ZŠ

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/43457

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-307755


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2017-05-09, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share