TY - THES TI - Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy TT - The self-confidence in children perspecitve AU - Křížová, Ivana AB - česky Tato práce si klade za cíl popsat dětské chápání pojmu sebevědomí a jeho projevů a porovnat je s tím, jak pojímá sebevědomí odborná psychologie. Tyto představy jsem zkoumala u dvou tříd žáků 6. ročníku druhého stupně základní školy za pomoci dotazníku. Cílem je nalézt překryvy a odlišnosti v pojetí sebevědomí dětmi a odbornými teoriemi. Pro pochopení teoretických souvislostí tématu jsem se seznámila s teoriemi sebepojetí Pavlíny Janošové, Viery Bačové, Daniely Sedláčkové, Zdeňka Heluse a Petra Weisse, jejichž pojetí poté porovnávám s pojetím dětí. AB - English abstract This work aims to describe children's understanding of self-concept and its manifestations and to compare them with the conception of self-concept as professional psychology. These ideas, I looked at two groups of students 6th class of elementary school with the help of a questionnaire. The aim is to identify overlaps and differences in the concept of self- confindence children and professional theories. To understand the theoretical context of the topic, I met with the theories of self Pavlina Janosová, Viera Bacova, Daniela Sedlackova, Zdenek Helus Ian and Petr Weiss, whose concept then compare with the concept of children. UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/38911 UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-303162 A2 - Jablečníková, Olga A2 - Smetáčková, Irena LA - cze PY - 2011 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -