Název:
Práce s emocemi v televizní reklamě
Překlad názvu:
Work with emotions in television commercials
Autoři:
Peňázová, Eva ; Hejlová, Denisa (oponent) ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Práce s emocemi v televizní reklamě" pojednává o roli emocí v přesvědčovacích procesech v rámci televizní reklamy. Úvodní část je věnována obecné charakteristice reklamy se zaměřením na specifika reklamy v televizi. Druhá kapitola se zabývá způsobem, jakým reklamní sdělení působí na publikum a vlivy, jež toto působení podmiňují. Následující část je věnována úloze, kterou sehrávají emoce v rámci reklamních přesvědčovacích procesů, přičemž zahrnuje i krátký exkurz do historie užívání emocí v reklamě. Čtvrtá kapitola je pak jakýmsi rozšířením kapitoly předchozí, neboť se zabývá rolí emocí jako jednoho ze zdrojů nákupní motivace spotřebitelů. Následuje teoretické pojednání o práci s emocemi v televizní reklamě. To je rozděleno do dvou kapitol. První se zabývá způsobem, jakým tvůrci televizních reklam využívají emocí a jaké reklamní modely přitom uplatňují. Druhá pak popisuje práci se specifickými emočními apely, jako jsou obraz, zvuk, strach, humor, erotika či přítomnost dětí. Závěrečná část již představuje samotný praktický výzkum. Obsahuje analytické rozbory konkrétních televizních spotů, v nichž na základě předešlého teoretického výkladu demonstruji, jak se reklamní tvůrci pokoušejí působit na divácké emoce v praxi.Diploma thesis "Work with emotions in television commercials" deals with the role of emotions in the persuasion processes of television commercials. The introductory part addresses the general characteristics of advertising with the focus on specifics of television commercials. Second chapter deals with the way, in which advertising messages influence their audience, and the factors which determine this influence. The following part focuses on the role of emotions in the commercial persuasion processes. It also involves a brief excursion into the history of use of emotions in advertising. Fourth chapter is in a way an extension of the previous chapter, because it deals with the role of emotions as one of the sources of consumer's purchase motivation. What follows, is the theoretical part devoted to the work with emotions in television commercials. It is divided into two chapters. First one deals with the way, in which commercial creators use the emotions, and which commercial models do they apply. The second one describes their work with particular emotional appeals, such as visual and acoustic effects, fear, humour, sexuality, or the presence of children. The closing part is the practical research itself. It contains the analyses of specific television commercial spots, based on the previous theoretical...
Klíčová slova:
emoce; přesvědčovací procesy; Reklama; reklamní modely; televize; Advertising; advertising models; emotions; persuasion processes; television