TY - THES TT - Three Systems of Intial Teacher Traning. Czech, Norwegian and Spanish Teachers of English - Comparative Study AU - Kocourková, Helena AB - - I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy... UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-268350 UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/3015 A2 - Vedoucí práce, A2 - Oponent B, LA - eng PY - 2006 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -