Original title:
Online marketing communication of leadership development company
Translated title:
Online marketingová komunikace firmy působící na trhu leadershipových programů
Authors:
Langášová, Markéta ; Stříteský, Václav (advisor) ; Machek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The main goal of this masters thesis is to analyze current marketing communication of a specific leadership development company active and the Czech market and its effectiveness. Based on the results recommend measures for improvement using appropriate channels. In the first part theoretical background of online communication, strategic framework and measurement of performance is introduced. Statistics, expert surveys and insight from opinion leaders from the field are included to provide more practical and comprehensive understanding of approach to individual channels, current trends and potential future development. Second part is dedicated to analysis of online communication strategy of chosen leadership development company. Analysis are based on interviews with relevant target group, comparison of online activities of competition and clickstream analysis of data from Google Analytics of various communication channels.Cílem práce je analyzovat aktuální marketingovou komunikaci specifické firmy působící na trhu leadershipových programů a její efektivity. Na základě zjištění budou navrženy změny.Teoretické část prezentuje základní principy fungování online marketingu a představuje jeho kanály. Statistiky i názory expertů byly zahrnuty pro naznačení trendů a budoucího možného vývoje. Drhá část se skládá z analýz dat z Google Analytics, rozhovorů s cílovou skupinou a porovnání s konkurencí.
Keywords:
digital marketing; online marketing communication; social media; digitální marketing; online marketing communication; sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52564