Original title:
The impact of POS materials on sales: LEGO Nexo Knights 2016 campaign in toy specialist stores
Translated title:
Vliv POS na prodeje: LEGO Nexo Knights kampaň 2016 v hračkářstvích
Authors:
Kinštová, Veronika ; Král, Petr (advisor) ; Karlíček, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] In today's highly competitive and cluttered marketing environment it becomes increasingly harder for brands to differentiate themselves form others. This is especially pronounced in the retail space. Shopper marketing is a discipline that focuses on shoppers and their needs to create a unique shopping experience and thereby increase in-store communication effectiveness. Keeping in mind the challenges of marketing to children, LEGO aims to communicate to its shoppers as well as consumers through the platform of in-store its core values of creative play, fun and learning. The thesis discusses the effectiveness of LEGO shopper marketing, specifically the engagement elements it uses in various channels. The aim is to test and evaluate the impact of these materials on the target audience and sales as well as define the hierarchy of LEGO in-store communication materials. In the theoretical part shopper marketing concepts, shopper beaviour and marketing in the toy industry are discussed.V dnešním vysoce konkurenčním a zaplněném marketingovém prostředí je pro značky čím dál tím těžší se odlišit d ostatních. Toto je obzvláště výrazný problém v retail. Shopper marketing je disciplína, která se zaměřuje na zákazníky a jejich potřeby a snaží se vytvořit jedinečný nákupní zážitek a tím zvýšit účinnost in-store komunikace. LEGO si klade za cíl svým zákazníkům komunikovat prostřednictvím in-store marketingu své základní hodnoty kreativní hry, zábavy a vzdělávání. Tato práce pojednává o účinnosti LEGO shopper marketingu, konkrétně engagement prvků, které používá v různých prodejních kanálech. Cílem je otestovat a vyhodnotit dopad těchto materiálů na cílovou skupinu a na prodeje, jakož i definovat hierarchii LEGO in-store komunikačních materiálů. V teoretické části jsou diskutovány principy shopper marketingu, shopper beaviour a marketing v odvětví hraček.
Keywords:
Engagement elements; Shopper marketing; Toy industry; Engagement elementy; Hračkářský průmysl; Shopper marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52530