Original title:
Analýza konkurence firmy Sportisimo
Translated title:
Competition analysis of Sportisimo s.r.o.
Authors:
The Quang, Tho ; Soukupová, Jana (advisor) ; Sirůček, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je provézt analýzu konkurenceschopnosti z pohledu společnosti Sportisimo s.r.o. použitím strategické analýzy a na základě zjištěných výsledků navrhnout doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti. Bakalářská práce teoretickou a praktickou část. První, teoretická část obsahuje základní vymezení pojmů konkurence, konkurenceschopnosti a popis nástrojů strategické analýzy. Praktická část se skládá z představení společnosti, analýzy mikro a makro okolí a analýzy vnitřních zdrojů podniku. Analýza vnějšího okolí je provedena pomoci Pest analýzy a Porterova modelu 5 konkurenčních sil. K analýze společnosti je využita strategická analýza vnitřních zdrojů společnosti. Silné a slabé stránky, ohrožení a hrozby vycházejících ze strategické analýzy, jsou shrnuty ve Swot analýze. Na závěr jsou uvedena doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.The aim of this bachelors thesis is to compile an analysis competitivensess for company Sportisimo s. r. o. by using strategic analysis and to suggest recommendations to improve competitiveness based on results from strategic analysis. This thesis divided to an theoretical part and practical part. The first, theoretical part contains definitions of competition, competitiveness a description of tools of strategic analysis. Practical part consists of company introduction, macro and micro environment analysis and analysis of internal resources of the company. Pest analysis and Porters 5 forces modul were used to analyse the external environment. Internal resources were analysed by strategic analysis of internal resources. Strengths, weaknesses, opportunities and threats are summed up in Swot analysis. In the end can be found recommendations for improvement of competitiveness of the company.
Keywords:
Competition; Pest analysis; Porters 5 competition forces; Strategic analysis; Swot analysis; Konkurence; Pest analýza; Porterův model 5 konkurenčních sil; Strategická analýza; Swot analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52449