Název:
Zlepšování podnikových procesů
Překlad názvu:
Business process improvement
Autoři:
Vasyliev, Viktor ; Tichá, Ivana (vedoucí práce) ; Ladislav , Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá aktuálním tématem, zejména procesním řízením a zlepšováním podnikových procesů. Současná česká ekonomika se zcela přizpůsobila podnikání v tržních podmínkách a české podniky jsou stále více integrovány do globální ekonomiky. Tyto podmínky vyžadují zvýšení konkurenceschopnosti českých podniků a zvyšování efektivity správní činnosti.
Aby moderní společnosti mohly uspět na trhu, musí se neustále zabývat zlepšováním svých činností, a proto je důležité rozvíjet nové technologie, metody podnikání a zlepšovat kvalitu konečných výsledků zaváděním nových účinnějších metod řízení a organizace podniků.
Podnikové procesy jsou součástí každé firmy a jejich zlepšování je nezbytným nástrojem ke zvýšení konkurenceschopnosti a přiblížení se k zákazníkovi. Studium obchodních procesů umožňuje získat potřebné znalosti v oblasti komplexní analýzy, podrobné hodnocení stávajících procesů a nalézání optimálního řešení, které ve svých pozicích nemohou vidět manažeři a zaměstnanci. Optimalizace podnikových procesů napomáhá firmě mít jasnou představu o všech činnostech, cílech a konečném výsledku své činnosti.
Pouze pokud firma bude mít dobrou analýzu všech základních podnikových procesů zaměřených na konkrétní cíl, může dosáhnout zlepšení všech potřebných činností. Procesní analýza je dobrý způsob, jak odpovědět na otázku, co je nezbytné a dostačující k dosažení žádoucích cílů.
Tato diplomová práce je zaměřena na podnikové procesy a jejich zlepšování. Teoretická část popisuje problematiku procesního řízení a srovnává různé přístupy provádění změn. V praktické části se zabývá aplikací teoretických poznatků ve vybraném podniku. Nejdříve se provádí popis provedení analýzy stávající situace a následně se pak předkládá návrh konkrétního zlepšení.This paper focuses on a timely topic, specifically management of processes and improvement of business processes. Czech economy has now fully accommodated to business in market conditions and Czech businesses are increasingly more integrated into the global economy. These conditions require increasing competitiveness of Czech companies and increasing the efficiency of administrative activity.
In order for modern companies to succeed in the marketplace they must constantly focus on the improvement of their activities, and therefore it is important to keep developing new technologies, business methods, and improve the quality of the final products of the introduction of new effective methods of management and organization of businesses.
Business processes are an integral part of every company and their improvement is an essential tool to increase competitiveness and proximity to the customer. The study of business processes allows to gain the necessary expertise in complex analysis and a detailed assessment of existing processes, finding optimal solutions that the managers and employees cannot see in their positions. Optimizing business processes supports us in having a clear idea of all the activities, objectives and final outcome of their activities.
Only in case where the company will have a good analysis of the underlying business processes focused on a specific goal can the enterprise achieve improvements in all the necessary activities. Process analysis is a good method to answer the question what is necessary and sufficient to achieve the desired objectives.
This thesis is focused on business processes and their improvement. The theoretical part elaborates on the process management and compares different approaches to making changes. The practical part focuses on the application of theoretical knowledge in a chosen company. Firstly it describes the analysis of the current situation and subsequently submits proposals for specific improvements.
Klíčová slova:
Podnikový proces; Procesní analýza; Procesní mapa; Procesní řízení