Original title:
Tvorba podnikatelského záměru rozvoje rodinného podnikání
Translated title:
Creation of the Business Plan for the Development of Family Business
Authors:
Sedmerová, Romana ; Moulis, Pavel (advisor) ; Michal, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá především vybraným konkrétním rodinným podnikáním a jeho plánovaným rozšířením. Předložená diplomová práce, tedy především její literární rešerše, definuje podnikání, rodinné podnikání, zákazníky a podnikatelský plán. Cílem práce je zpracování podnikatelského projektu rozšíření internetového prodeje o kamennou prodejnu ve městě Chomutov. Podnikatelský záměr bude sloužit jako nástroj pro rozhodování podnikatele o realizaci podnikatelského záměru. Součástí podnikatelského záměru je vypracování analýzy současných zákazníků, zpracování marketingového plánu a analýzy trhu ve městě Chomutov. Analytická část dále zahrnuje STEP analýzu, SWOT analýzu a finanční plán projektu. Závěr práce shrnuje poznatky získané dílčími analýzami a zároveň zahrnuje doporučení pro konkrétní podnikání.
The subject of this thesis is one family business and its planned expansion. This thesis supplies above all a literature research; it defines business, family business, customers, and business plan. The aim of this thesis is to elaborate a business project concerning
the expansion of an online shop. The planned expansion entails opening up a new store in Chomutov. The business plan is to serve as a tool for decision-making regarding
the project implementation. Within the plan an analysis of current customers must be done as well as a marketing plan and a market analysis in Chomutov. The analytical part includes STEP and SWOT analyses and the financial plan. In the conclusion, the results of the partial analysis are summarized and recommendations for a concrete business are given.
Keywords:
Internetový obchod; Klíčový zákazník; Podnikatelský záměr; Podnikání; Rodinné podnikání; Rozvoj podnikání; Zákazník