Název:
Španělsko jako destinace cestovního ruchu
Překlad názvu:
Spain as a tourist destination
Autoři:
Zbořilová, Kristýna ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Havlíčková, Blanka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá cestovním ruchem ve Španělsku. Jelikož se jedná o velmi široké téma, hlavním cílem práce je zhodnocení cestovního ruchu ve zcela odlišných regionech, a to v Andalusii a Baskicku. První kapitola se věnuje základním pojmům cestovního ruchu, které jsou potřebné k pochopení souvislostí v bakalářské práci. Zde je objasněn například pojem turismus a jeho typologie. Druhá kapitola se zabývá celým Španělskem. Nejdříve je tato země představena, a to i z hlediska historie, dále je zhodnocen její cestovní ruch a na závěr jsou prezentovány nejatraktivnější místa. Předposlední a poslední kapitola jsou ve svojí stavbě totožné, aby bylo možno dosáhnout srovnání. V první části u každé kapitoly dochází k charakteristice regionu, dále je zhodnocen turismus z hlediska statistik přijíždějících turistů a na závěr je z výše uvedených informací provedena SWOT analýza.This Bachelor's Thesis deals with tourism in Spain. The topic is quite broad so the main aim of the thesis is to evaluate tourism in two significantly different regions - Andalusia and Basque Country. The first chapter defines terms related to tourism that are essential to coherently understand this thesis. For example, this part defines the term tourism and its typology. The second chapter focuses on tourism in all of Spain. In particular, Spain is described in terms of history and how tourism is evaluated. In addition, Spain's most attractive places are presented. The second to last, and final chapter are similar in structure in order to perform a comparison of the chapters. The first part of both chapters describes the regions. Then, tourism is evaluated by using statistics from incoming tourists. Finally, SWOT analysis is used to comprehensively evaluate the previously mentioned information.
Klíčová slova:
Andalusie; Baskicko; cestovní ruch; SWOT analýza; Španělsko; Andalusia; Basque Country; Spain; SWOT analysis; tourism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/52917