Original title:
Psychologie reklamy
Translated title:
Psychology of advertising
Authors:
Musil, Jaroslav ; Michálek, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá jeden z nejvyužívanějších nástrojů marketingového mixu, reklamu. Hlavní část se věnuje působení reklamy přímo na spotřebitele, na jeho nákupní chování a rozhodování. První, teoretická část, se zaměřuje na analyzování a vymezení základních prvků psychologie reklamy, které jsou potřeba k realizaci výzkumné části. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, kdy byly kladeny otázky uzavřené i otevřené. V druhé části jsou prezentovány výsledky výzkumu, pro jehož účely byla vybrána cílová skupina spotřebitelů děti a jejich rodiče. Byly použity dva typy dotazníků kvůli lepšímu vyhodnocení a objektivitě, samostatný dotazník pro rodiče a pro děti. Na základě získaných dat bylo zjištěno, že děti i rodiče jsou reklamou ovlivněny. Díky dotazníkovému šetření a ověřování hypotéz bylo zjištěno, že děti jsou ovlivněny nevědomě, což se nedá říci o rodičích, kteří jsou přesvědčeni o tom, že na ně reklama vliv nemá. This thesis looks into one of the most used marketing mixes of tools, commercials. The main part explores the effect of commercials directly on the end-users, on their shopping behaviour and how it effects their decisions. The first, theoretical part focuses on analyses and defining of basic parameters of a psychological commercial which is needed for implementation of the research part. The research was done with the help of the questionnaires when questions both open and closed were asked. The second part of the thesis presents the outcomes of the research, for the purpose of which were selected the aim groups like children and their parents. For higher objectivity two types of questionnaires were used, separate for children and parents. Based on the gained data it was detected that both children and parents are effected by commercials. One outcome of the questionnaires is that children do not realize the effect of the advertising, while their parents are aware of its effects on them.
Keywords:
marketingová komunikace; nákupní chování; psychologie reklamy; reklama; spotřebitel