Original title:
Tvorba a provoz elektronického obchodu
Translated title:
How to Create and Maintain E-shop
Authors:
Juřica, Jiří ; Hesová, Ivana (advisor) ; Richard, Richard (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá důležitými aspekty, které je nutné dodržet při vzniku elektronického (internetového) obchodu a jeho následné propagaci. Při tvorbě a provozu internetového obchodu je proto nutné většinu zmíněných hledisek brát jako hlediska klíčová.
Diplomová práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je věnováno několik kapitol do úvodu problematiky obchodování po internetu, zejména na důležité aspekty před spuštěním samotného internetového obchodu, dále volba domény a technického řešení internetového obchodu a samotné propagace obchodu na internetu.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na provoz internetového obchodu. Tato část obsahuje analýzu již existujícího internetového obchodu, za účelem doporučení řady návrhů a zlepšení pro stávající internetový obchod. Tato část obsahuje také srovnání s konkurencí. Závěrem je souhrn všech vhodných návrhů pro zlepšení vybraného internetového obchodu.The thesis deals with important aspects which have to be followed when creating and afterwards promote an e-shop. Therefore, concerning the creation and running an e-shop it is necessary to consider most of mentioned aspects to be very crucial.
The thesis consists of two main parts. There are a few chapters in the theoretical part describing the introduction into an e-shop trade topic as well as a domain selection, technical solutions and the promotion of an e-shop.
The practical part of the thesis is focused on how to maintain an e-shop. This part contains the analysis of the existing e-shop to provide recommendation related to various proposals and improvements for the existing e-shop. It also describes a comparison to other competitors. Finally, there is a summary of all convenient proposals for the selected e-shop improvement.
Keywords:
Internetové obchodování; SEO; Tvorba elektronického obchodu