Original title:
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Translated title:
Projected User Interface - Board Game
Authors:
Kaisler, Vojtěch ; Kapinus, Michal (referee) ; Najman, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá návrhem a realizací interaktivní stolní deskové hry. Tuto realizaci je možné rozdělit na detekci a projekci. Detekce prováděná infračervenou kamerou slouží ke snímání reakcí hráčů, kteří interagují se hrou pomocí jednoduchých gest rukou. Projekce promítá na stůl herní plán s figurkami pomocí dataprojektoru. Zvolenou promítanou hrou je stolní hra na hrdiny Dungeons & Dragons.
The thesis brings a project and an implementation of an interactive board game. The implementation can be divided into a detection part and a projection part. Detection, realized by an infra-red camera, serves as a means for recording players' responses. The players interact with the game through simple hand gestures. Projection screens a game plan, which includes the players' figures, on the table with the help of a data projector. The game chosen for projection is a role-playing game Dungeons & Dragons.
Keywords:
calibration; computer vision; Dungeons and Dragons; hand detection; Image segmentation; infrared camera; OpenCV; user interface; detekce rukou; Dungeons and Dragons; infračervená kamera; kalibrace; OpenCV; počítačové vidění; uživatelské rozhraní; Zpracování obrazu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/61898