Original title:
Kontrabas v jazzu jako sólový nástroj
Translated title:
Double Bass As A Solo Instrument In Jazz
Authors:
Tichý, Petr ; HONZÁK, Jaromír (advisor) ; Novotný, Marek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Cílem hledání této práce je mapování cesty kontrabasové hry a její emancipace od doprovázení v raných jazzových kapelách až po sólové koncerty. Práce mimo jiné popisuje okolnosti a důvody vzniku prvního alba sólového kontrabasu nahraného v prosinci roku 1968 Barrem Phillipsem.This thesis maps the historical development of double-bass playing, and the expression techniques employed therein, from accompaniment in early jazz bands to solo performances. Among others, the thesis describes the circumstances of and the reasons behind the creation of the first double-bass solo album, which was recorded by Barre Phillips in December 1968.
Keywords:
Carter, Ron, 1937-; Clarke, Stanley, 1951-; hra na kontrabas; hudba; hudba pro kontrabas; jazz; kontrabas; kontrabasisté; Vitouš, Miroslav, 1947-; Weber, Eberhard
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8840