Original title:
Komunikační mix cestovní agentury
Translated title:
Communication Mix of Travel Agency
Authors:
Zlámal, Tomáš ; Sedláček, Jan (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou současného stavu komunikačního mixu cestovní agentury, kde na základě zjištěných výsledků této analýzy a za pomoci provedeného marketingového výzkumu, který je proveden na základě dotazníkového šetření, jsou navržena taková doporučení, která povedou ke zlepšení stávajícího komunikačního mixu a následně k rozšíření povědomí o cestovní agentuře, větší konkurenceschopnosti a ke zvýšení objemu prodeje.
This bachelor thesis is focused on analysis of current state of travel agency´s communication mix, where on the basis of gained results from the analysis and with help of marketing research, which is conducted through a questionnaire survey, are suggested such recommendation, which will lead to improvement of current communication mix and subsequently to raise awareness about travel agency, bigger competitiveness and increasing of sales.
Keywords:
communication mix; marketing; marketing communication; tour operator; Tourism; travel agency; cestovní agentura; cestovní kancelář; Cestovní ruch; komunikační mix; marketing; marketingová komunikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/32215