Original title:
Sledování efektivnosti marketingu ve stavebním podniku
Translated title:
Monitoring the effectiveness of marketing in the construction company
Authors:
Čermák, Pavel ; Aiglová, Petra (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato práce je zaměřená na sledování efektivnosti marketingu ve stavebním podniku. Cílem práce je porovnání efektivnosti investic do marketingu v případě nového a stálého zákazníka. Výstupem práce bude porovnání množství vynaložených investic do marketingu v kontrastu získávání stále nových a udržení stávajících zákazníků při dosažení stejného zisku.
This thesis deals with monitoring the efficiency of marketing at construction company. The aim of the work is comparing the effectiveness of investments in marketing for the new and regular customers. The output of work is matching of the amount of investments made in marketing in contrast obtaining new and retaining existing customers during achieving the same profits.
Keywords:
bank guarantee; construction company; construction contract; demand; investor; Marketing; pricing; procurement; subcontractor; supplier; supply; the retention .; bankovní záruka; cena; dodavatel; investor; Marketing; nabídka; poptávka; pozastávka.; stavební podnik; stavební zakázka; subdodavatel; veřejná zakázka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/57792