Original title:
Zobrazení šachů pomocí sledování paprsku
Translated title:
Rendering Chess Using Ray Tracing
Authors:
Vaverka, Martin ; Jošth, Radovan (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá použitím metody sledování paprsku pro vykreslování 3D scény. Zachycuje výhody a nevýhody jejího použití. Popisuje úpravu této metody známou jako distribuované sledování paprsku. Dále se zabývá metodami z jiného odvětví, jako jsou konstruktivní geometrie a procedurální texturování, které s touto metodou úzce spolupracují.
This work aims at rendering 3D scene using ray tracing. It describes advantages and disadvantages of this technology and its alternation known as distributed ray tracing. Other part deals with method from different branch, which are closely related to distributed ray tracing - constructive solid geometry and procedural texturing.
Keywords:
constructive solid geometry; distributed ray tracing; procedural texturing; ray tracing; shading models; tranformations of objects; distribuované sledování paprsku; konstruktivní geometrie; osvětlovací modely; procedurální texturování; sledování paprsku; transformace objektů
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53820